Tystnad i Vishetens sal

Direktlänk till inlägg 5 juni 2009

Grattis alla Studenter.

Av Johan - 5 juni 2009 09:12

Hej igen, sitter här och tänker igen.

Jag tänker på alla glada studenter som firar att ni äntligen är klara!

Tänk deras lycka och stolthet :P Den glädjen och alla leenden som fins...

Grattis till er alla!

Mina tankar faller på er alla lyckliga.

Men mina tankar faller på någon annan nu, en person som jag tycker om, men inte vise versa.

Så då har den här dickten kommit upp i mitt huvud, och jag måste få ut den.


Den stilla brisen.

Tystnaden viner runt mina öron.

Det sega och det ensamma.

Jag skulle vilja leva ett liv, ett liv som jag inte kommer att nå.

Ty det enda jag kan nå, finns i en dunkel värld.

Men blott ett minne jag har.

Ett minne om ett liv.

Den dagen då jag såg dig,

Dagen jag hörde din röst och såg dina leende ögon.

Ett minne om att finnas i ditt paradis, om så för en sekund.

Ett minne som jag vill låsa in i mitt hjärta.

Ett hjärta som jag samtidigt vill kasta bort.

Bara så jag slipper smärtan.

Skratta åt mig, då kanske jag glömmer dig.

Men hoppet om detta liv med dig finns inte mer.

De som vinner din kärlek, må dom få dig lycklig.

Det jag endast vill se, är din lycka.

Ty det enda jag kan giva dig.

Endast vinden, den stilla brisen.

För denna bris kommer att evigt blåsa runt dig.

Den bris som viskar de ord om lycka och kärlek.

av Johan Hjorth



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johan - 28 oktober 2010 19:39


     Vad tycker ni om denna. funderar på om man ska tatuera den kanske ;) ...

:(

Av Johan - 16 oktober 2010 19:55

Jahaaa.   vad ska man säga,   ja jag är väldigt nere nu... vet inte om jag orkar så mycket mer. har inget flyt med kärleken, och inte har jag något flyt i livet, åkte på en knäskada idag som kan leda till en operation i snar framtid....  ...

Av Johan - 11 oktober 2010 20:45


     En bild igen...

Av Johan - 4 oktober 2010 20:49


        Ja idag så är det inte den bästa dagen för mig....   Jag låter bilden tala för vad jag känner! ...

Av Johan - 27 augusti 2010 22:11


   en liten skiss bara...

Presentation


Det svåra är inte att resa sig efter en motgång.
Det svåra är att skaka av dess onödiga vikt på dina axlar.

Omröstning

Vad är det som är bäst med Bloggen.
 Teckningarna.
 Bilderna.
 Musiken.
 Mitt liv.
 Dikterna.
 Inget.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
Juni 2009 >>>

Gästboken! ; )

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Favoriter !!


Ovido - Quiz & Flashcards