Tystnad i Vishetens sal

Alla inlägg under juli 2009

Av Johan - 30 juli 2009 18:08

Tja på er alla. Är hemma en kort visit från stugan.

Har haft det toppen, även fast det har regnat, och då menar jag mycket :S  Men har varit avkoplande och fridfullt.

Sitter och håller tummarna att jag kommer in på högskolan i höst. Hoppas, hoppas, får svar på onsdag den 5 agusti.

  

Nu blir det att åka och träna, sedan tillbaka till stugan :)

Ha det Toppen alla ni där hemma :D

Av Johan - 19 juli 2009 13:37

Hej på er...

Nu är det dags att vara ledig ett tag, hoppas att det blir bra väder och att det blir lungt och skönt. Drar till min stuga, där lugnet jag finna.


Hoppas att alla, och då menar jag ALLA har det ricktigt bra.

Om ni inte har det, så håller jag på er.

Alla som inte tror på sig själva, alla som mår dåligt, alla som har det svårt i livet, er håller jag på!


Jag vet själv hur det är att vara ensam och att inte ha något flyt i livet.

Men jag hoppas att ni ska ha det bra. Det önskar jag!!

Lev Lyckliga! Lev era drömmar. 


/Johan Hjorth    

Av Johan - 16 juli 2009 23:45

 Här kommer en dickt som jag skrivit med hela mit hjärta och det är det jag tror på, hoppas ni gillar den. Hoppas ni tror på den.

Hjärtats Ängel

Änglar finns i åvan.

Änglar finns runt om dig.

Men få vet om att en ängel bor i ditt inre.

Ingen kan se den!

Ty få vet om den!

Men den finns i ditt hjärta.

Den ger dej tröst och stöd.

I de mörkaste dagar när inte ljuset du ser.

Då den viskar de ord om hopp och lugn.

Den finns där.

När ledsen du är, den torkar din kind

ty när svårt du har, den ger dig sitt stöd


Dess vingar må dej kittla tills glädjen strålar!

Tills du finner leendet och skrattet.

Den finns där tills dagen tar slut.

I drömmen du den kan se.

För en ängel må dig finna.

Dagen gryr och ty fortfarande den finns.

Du fick den vid din födsel.

Av dina förfäder i himlen!

Av de som älskar dej .

Mer påtagligt än själva livet.

Ett stöd för dej för alltid

Med dunlätta kraft.

Med ömhet och värme!

Vakar den över dej, livet ut.

Och när dagarna en gång tar slut

Följer den dej på vägen.

Följer dig hem till de dina.

Den glittrar och lever i ditt inre.

Din ängel vakar över dig och överger ger dej aldrig

Den finns genom livets alla dagar.

Den lever i ditt inre.

Ger dej kraft och glädje.

Den viskar de ord om att inte ge upp.

En ängel i ditt inre bor!

/Johan Hjorth

Av Johan - 12 juli 2009 12:41

Så en liten bild som jag tecknat i dag kan jag väll lägga upp en sådan här tråkig dag. Tyck gjärna till om bilden...

För jag är nybörjare och behöver tips för att bli bra.

och föresten så vill jag gjärna se era bilder om ni har några ;)

Av Johan - 12 juli 2009 11:26

Sitter här igen.

Inomhus för att vädret är helt kasst, men vad gör man åt det.

Hoppas att det vänder snart.

Vill ha värme, sol och vänner i min närhet.

Hoppas att alla har det bra och att vädret är som det ska ;)


Av Johan - 11 juli 2009 01:28

sitter här i min ensamhet, viljan att vara någon annan stans i en annan tid är oundvikligt.

Jag skulle så gjärna vilja påverka människor väl, men vad jag än gör så verkar ingen mig se.

kanske tycker jag synd om mig själv eller så vete jag fanken vad jag vill.

En påverkan av det goda jag vill ge, med ett leende jag endast vill se. att hjälpa människor att må om deras bästa,

men hur gör man, om man inte vet hur man ska göra.

jag älskar att se lyckliga människor. att se dom skrattande och lyckliga värmer så...

ja ni förstår säkert, jag älskar er alla, bara ni finner er väg att gå

Dagen!

Dagar då inget funkar.

Dagar då man bara vill bort.

Det är dessa dagar jag vill ge upp.

Bara få lägga mig ner å se upp.

Att bara tycka synd om.

Bara vilja vara, bara se sig om.

Å vara nöjd, tapper å stolt.

Vilja vara uppskattad å saknad.

Att betyda något, att ty finas i ens hjärta.

Att bara finnas å se en älskad le.

Ett leende.

Leendet säga ty mig mycket.

Bara man det kan se.

För ty en blind kan även det se.

Om man det med hjärta ge.

Fånga dagen å ge ett leende =)

Av Johan hjorth


Presentation


Det svåra är inte att resa sig efter en motgång.
Det svåra är att skaka av dess onödiga vikt på dina axlar.

Omröstning

Vad är det som är bäst med Bloggen.
 Teckningarna.
 Bilderna.
 Musiken.
 Mitt liv.
 Dikterna.
 Inget.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2009 >>>

Gästboken! ; )

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Favoriter !!


Ovido - Quiz & Flashcards