Tystnad i Vishetens sal

Alla inlägg under juli 2010

Av Johan - 24 juli 2010 00:07

Sitter och funderar.

Sitter i min mörka vrå.

Funderar på dig då, när jag med dig i mörkret stå.

En helt okänd person, men varge steg känns så rätt.

Med dig fick jag min vision.

Av en helt okänd kvinna.

Jag var trollbunden, jag stod där och tiden stod still.

Om så för en stund, så var jag i en annan värld.

En värld full av känslor Vi stod ibland tusen blickar.

Men jag såg endast dig, de andra bara försvann i mörkret.

En blick i det stora havet.

Dina ögon mötte mina, en blick som var så djup.

En blick som var min för en stund.

Om så endast för en stund, så är kändes det som en evighet.

Hoppades att det skulle bli något mer.

Min dans jag fick, min dröm jag fick.

Men på en tusendels sekund så var du borta ur mina armar.

Jag ville vara din, bara din.

En okänd kvinna försvann in i mörkret och blickarna till tonerna av ljuva toner.


Till minne av en vänn, som endast varade för en stund. // Johan Hjort

Presentation


Det svåra är inte att resa sig efter en motgång.
Det svåra är att skaka av dess onödiga vikt på dina axlar.

Omröstning

Vad är det som är bäst med Bloggen.
 Teckningarna.
 Bilderna.
 Musiken.
 Mitt liv.
 Dikterna.
 Inget.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Gästboken! ; )

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Favoriter !!


Ovido - Quiz & Flashcards